Food Therapy Market - Egészséges ételek, szuperélelmiszerek

EGÉSZSÉGES ÉTKEZÉSI TIPPEK UTAZÁSHOZ

EGESZSEGES-ETKEZESI-TIPPEK-UTAZASHOZ

Az egészséges szokások fenntartása utazás közben sem olyan nehéz, csak egy kicsit jobban fel kell készülni rá. Összeállítottam neked egy listát azokról a dolgokról, amelyek nálam mindig beválnak. Nem számít, hogy autóval, vonattal vagy repülővel utazol - ezek a tippek segíthetnek! :) 

Utazás közben számtalan nehézségbe ütközhetünk, ha egészségesen szeretnénk étkezni. Nem találunk megfelelő éttermet elsőre, nem tudjuk, hogy a főétkezések között mit együnk, egy új városba érkezünk, ahol a szálláson nincs meg a jól felszerelt konyhánk, vagy egyáltalán nincs konyhánk és még sorolhatnám az okokat, amiért az egészséges táplálkozási szokásokhoz való ragaszkodás lehetetlennek tűnhet. 

Hogyan hidald át a nehézségeket? Hoztam pár tippet! 
 

#1: TÁJÉKOZÓDJ MIELŐTT ELUTAZOL

Mielőtt elutazol szánj egy kis időt arra, hogy tájékozódsz az egészségtudatos helyekről és éttermekről. Ne hagyd ki az élelmiszerboltokat és a helyi piacokat sem. Indulás előtt keresgélhetsz blogokon, vagy ha vegán vagy akkor a happycow.net-en vagy a Local app-on is. Ha nem találsz semmit, keress ázsiai, közel-keleti vagy indiai éttermeket, mivel ők gyakran rendelkeznek vegán, allergénmentes opciókkal is a menün.

 

#2: NASIK, SNACKEKEK, ÚTRAVALÓK

Nincs annál rosszabb, mint mikor éhes vagy a reptéren (kivéve talán, ha a késik a repülőd). Az egészséges ételeket találni egy repülőtéren nagyon nehéz, néha szinte lehetetlen. Menj felkészülten! Saját magad csomagolt nasikkal és útravalóval nem csak pénzt takaríthatsz meg, de tutira nem fogsz egészségtelen és mesterségesen feldolgozott élelmiszereket és cukros üdítőket fogyasztani. 

Néhány kedvenc útravalóm: 
- magok és magkeverékek,
- Basket krékerek és puffasztott rizsszeletek,
- magvajak, tahini és humusz zöldségszeletekkel
- gyümölcsök (banán, szőlő, alma és narancs a legjobb utazáshoz),
- zöldségek (répa, uborka, paprika),
- Your Superfoods Starter Pack (a Super Green és a Forever Beautiful könnyen hozzáadható simán vízhez is). 

 

Szuper tipp: szórj egy adag zabpelyhet, egy marék mazsolát és egy evőkanállal bármelyik superfood keverékünkből egy zárható üvegbe vagy akár egy régi superfoodos dobozba és ezt csomagold el a kézi pottyászodba. A reptéren csak annyit kell tenned, hogy meleg vizet adsz hozzá. Meleg vizet már könnyedén szerzel a reptéren vagy akár a repülőgépen is.   

Ha az utazás előtt van időd, saját egészséges ételeket is készíthetsz, mint például:
- egészséges muffinok,
- fehérje szeletek,
- saját készítsű kekszek,
- nyers sütemények,
- nyers süti golyócskák,
- banánkenyér,
- granola szeletek,
Ha nagyobb adagot gyártasz belőlük, akkor több napra is elegendő lehet, bár tapasztalatom szerint gyorsan elfogynak. :)

Győződj meg róla mindig, hogy elegendő mennyiségű nasit csomagoltál, hogy az egész utazásra elég legyen + egy adag a veled utazóknak is jól jöhet! ;)

 

 

#3: KÉSZLETEZZ BE 

Érkezést követően általában elfoglaljuk a szállásunk, majd az egyik első dolog nálam, hogy gyorsan bevásárolok. Keresek egy helyi piacot vagy élelmiszerboltot, zöldség- és gyümölcsárust. Eközben a környéket is felfedezem. 

Növényi tejet általában viszek magammal kivéve, ha olyan helyre megyünk, ahol tudom, hogy lehet kapni. Idén például Horvátországba utazunk és hajózni fogunk egy hétig. A kikötőben vagy annak közelében biztosan találok helyi friss zöldségeket, gyümölcsöket, de növényi tejet valószínűleg nem, így azt inkább itthonról viszek.

Extra tipp: Nem csak gyerekágyat, de hűtőszekrényt is lehet kérni a szállíodai szobákba. Általában előre szólok foglaláskor, hogy ha lehet olyan szobát adjanak, amiben van. 

 

#4: REGGELIZZ!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ahelyett, hogy süteményeket vagy cukoros péksüteményeket ennél, kezdd egészségesen a napot és töltsd fel a szervezeted vitaminokkal és tápanyagokkal. Ez lehet zabkása, smoothie vagy smoothie tál, avokádós vagy mogyoróvajas pirítós, friss gyümölcs - bármi, amihez kedved van és tápláló. 
 

#5: NE ÚGY EGYÉL, MINT AKI VAKÁCIÓN VAN 

Sokan szeretik a nyaralást, utazást mentségként használni arra, hogy bármit megegyenek. Szeretném kipróbálni a helyi ételeket is - hangzik el gyakran. 

Nem azt mondom, hogy ne kóstoljuk meg a helyi specialitásokat az adott orzságban vagy városban, de ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan enned kell. 

Mit tegyél?

- Kezdj egy salátával. Már az elején töltsd fel magad egészséges, tápanyagdús ételekkel. Ez segít abban, hogy túl ne edd magad.
- Válassz könnyű opciókat. Ha úgy érzed nem találsz megfelelő ételt a menün, akkor megkérdezheted a pincért, hogy tudsz-e módosítani, például sültkrumpli helyett párolt zöldségekre váltva a köretet. 
- Osztozz. Ha nagy csapattal utazol vagy akár csak ketten vagytok, akkor is rendelhettek többfélét, amit szétoszthattok. Így mindenből jut neked is egy-két falat és meg tudsz kóstolni mindent anélkül, hogy rengeteget ennél. 
- Tudatos étkezés. Figyeld a tested és hallgass rá. Ha úgy érzed tele vagy, hagyd abba az evést. Ha valamit már nem kívánsz, akkor ne edd meg.
- Igyál vizet. Cukros italok és napernyős koktélok helyett igyál vizet. Kérj bele citromot vagy limot, ha ízestettet szeretnél akkor vidd magaddal a Forever Beautiful utazós méretet és készíts belőle magadnak ízesített vizet. 
 

#6: HIDRATÁLJ!

Nagyon fontos, hogy ne száradj ki és hidratált maradj, főleg akkor ha meleg hely az úticél vagy nagyon hosszú az út. Igyál sok-sok vizet, töltsd fel a tested, hogy energikus maradj! :)  Nálunk mindenkinek magvan a maga kulacsa és mindig azt töltjük tele az út elején és közben. Azon túl, hogy spórolsz (nem kell 600-800 F-ért megvenni egy fél liter ásványvizet a reptéren) óvod is a bolygót és nem termelsz felesleges műanyag szemetet. 

Szuper nyarat és egészséges utazást kívánok nektek!

Zsuzsi

2019.06.30.



Vissza

Kosár tartalma

A kosár tartalma üres.