Food Therapy Market - Egészséges ételek, szuperélelmiszerek

SZUPERÉLELMISZER kisokos - Mit és miért?

SZUPERELELMISZER-kisokos---Mit-es-miert

Bizonyára Te is rengetegszer találkozol a superfood, azaz szuperélelmiszer kifejezéssel. Nálunk biztosan, ezért arra gondoltunk, hogy egy cikkben összefoglaljuk, hogy mik azok a szuperélelmiszerek és miért is tartjuk őket ennyire SZUPERnek! :)

 

Mik is azok a superfood-ok? Mi alapján kapja meg egy élelmiszer ezt a jelzőt?

Egy gyors Google keresés alapján valahogy így hangozhat: “Tápanyagban gazdag ételek, melyek fogyasztása kifejezetten előnyösen hat az egészségre és közérzetre.” De mit is jelent ez valójában?

A szuperélelmiszerek kiemelkedően magas tápanyagtartalommal rendelkező ételek, melyekben többféle mikro- és makrotápanyag található meg egyszerre: vitaminok, ásványi anyagok, antioxidánsok, enzimek és egészséges zsírok.

Ezek az élelmiszerek segíthetnek feltölteni szervezeted, hogy ne legyen tápanyaghiányod és erősebb lehessen immunrendszered. Bár kiérdemelték a “szuper” jelzőt, de ettől még nem feltétlenül kell a legkülönlegesebb ételekre gondolnod, többségüket megtalálod a helyi zöldségesednél is. 

 

Miért is? Mert a legtöbb ilyen étel természetes forrásból szármatik: zöldségek, gyümölcsök, magvak, füvek, levelek és algák. Semmi mesterséges, semmi adalékanyag, a természet kincsei. 

Bizony, hazánknak is meg vannak a maga szuperélelmiszerei, mint például az alma, káposzta, zöldborsó, sárgarépa, brokkoli, homoktövis vagy akár a cékla és a lista még folytatható. Érdemes ezekből is rendszeresen fogyasztanod és a napi étkezéseidbe alappillérekként beillesztened őket. 

Miért fogyasszunk porított változatban is szuperélelmiszereket?
Akár különleges fajtákat is?

Mi úgy gondoljuk, hogy érdemes kihasználni minden olyan növény jótékony hatását, mely pozitívan befolyásolhatja szervezetünk működését és közérzetünket. Ezért is forgalmazzuk a Your Super szuperélelmiszer keverékeket is, hiszen organikus és fair trade gazdálkodásból hozzák el nekünk a világ különböző tájairól a leghatékonyabb terápiás növényeket. A Your Super keverékek táplálkozási szakértők által lettek összeállítva, különféle célok mentén (bőrszépítő, immunerősítő, energizáló, kedélyjavító), emiatt egy Your Super Mix legalább 5 féle szuperélelmiszert tartalmaz egyszerre,
melyek egymás hatásait kiegészítik és erősítik. Vannak olyan növények, amelyeket különböző kultúrák már több
évtizede használnak gyógyításra, miért ne használnánk őket mi is, ha erre ma már lehetőségünk adódik? 

 

 

20 izgalmas szuperélelmiszer

Ezek a növények bár kiérdemelték a szuperélelmiszer meghatározást, azonban nem csodaszerek és fogyasztásuk nem jelent gyógyírt bármire.
Nem helyettesítik a kiegyensúlyzott táplálkozást, azonban hatékonyan ki tudják egészíteni azt.

 

AÇAÍ

Az Açaí bogyó lelőhelye Közép- és Dél-Amerika, kiemelten Brazília, hiszen az Amazonas esőerdőben őshonos. Brazil szépségbogyóként is hívják, mivel magas az antioxidáns tartalma és segíti a bőr szépségét, egészségét megőrzini, valamint akár az öregedés jeleit is megelőzni. 

ACEROLA

Ez a cseresznyére hasonlító bogyó kiemelten magas C-vitamin tartalmával vált ismerté. Emellett antioxidáns és A-vitamin tartalma is igen magas. A kozmetikai ipar is előszeretettel használja összetevőként.

ALFALFA

Az alfalfa tulajdonképpen takarmánynövény, mégis lenyűgöző a tápanyagtartalma. Kutatások szerint magas vitamin- és ásványi anyag tartalma mellett segíthet csökkenteni a koleszterinszintet és a gyulladást, valamint az oxidatív stresszt, melyet a szabadgyökök okozhatnak a szervetben. 

BANÁN

A banánt senkinek nem kell bemutatnunk. Sokoldalú felhasználhatósága már meggyőzte az egészséges életmódot követők táborát. Kálium tartalma a szív egészsége szempontjából nagyon hasznos, emellett rosttartalma segít a vércukorszintet a normál tartományban tartani. 

BAOBAB

Baobab egy gyümölcs, melynek lelőhelye Afrika. Talán “Majomkenyérfa”-ként már hallottál róla. Ez az antioxidánsban gazdag gyümölcs, magas C vitamin tartalmával jótékonyan befolyásolja az immunrendszer működését és segít növelni a vas felszívódását a szervezetben. Emellett segíti az emésztést is!

BARLEY GRASS

Barely grass, azaz árpafű. Tele tápanyagokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rosttal. Magas vas és kálcium tartalma révén jótékonyan hat az immunrendszerre. Több kutatás foglalkozik rákellenes és terápiás hatásaival is.  

ÁFONYA

Az áfonyára a “Kicsi a bors, de erős” kifejezés igazán helytálló. Ezek az apró bogyók tele vannak tápanyaggal, antioxidánsokkal és fitonutriensekkel, magas a K, C és E vitamin tartalmuk is. 

KAKAÓ

Sokak kedvence és nem csak íze miatt! A nyers kakaó antioxidáns tartalma magasabb, mint a feldolgozott étcsokoládéké, de még az áfonyát is lekőrözi.

CAROB

Hasonolóan a kakaóhoz magas antioxidáns és flavonoid tartalommal rendelkezik. Emellett rost, kálcium és kálium tartalma is kiemelkedő. Íze hasonlít a kakaóhoz. 

CHIA MAG

Chia mag, azaz azték zsálya. Múltja az aztékok idejére nyúl vissza, ahol a maya kultrában az erőt jelképezte. Nem is csoda, hiszen magas protein tartalma. Emellett omega 3 zsírsavat, rostokat és antioxidánsokat tartalmaz. Rosttartalma kifejezetten ajánlott székrekedés ellen, de érdemes sok vizet fogyasztani mellé. 

CHLORELLA

Chlorella egy mikroalga, melynek klorofill tartalma kiemelkedő. Segít a nehézfémeket kivezetni a szervezetből. Megtalálod benne a B-csoporthoz tartozó vitaminokat, a C- és E-vitaminokat, biológiailag kötött ásványi anyagokat: foszfort, káliumot, magnéziumot, kalciumot és nyomelemeket: vasat, mangánt, cinket, rezet, kobaltot.

KÓKUSZ

Lelki világunkra már azáltal hatékonyan hat, hogy az illatát megérezzük, hiszen gondolatban egy trópusi nyaralást idéz fel bennünk. De fogyasztani is érdemes, jó íze, tápanyagtartalma és egészséges zsírtartalma, emellett sokoldalú felhasználhatósága (zsír, olaj, vaj, édesítés, szépségápolás) teszi igazán szuperré. 

GUARANA

Természetes koffeintartalma segít megelőzni a fáradtságot és megőrizni a fókuszt. 

LUKUMA

Lukuma, az “inkák aranya”. Ez az édes gyümölcs gazdag polifenolokban és karotinoidokban, ami segíthet a krónikus betegségek megelőzésében, mint például a diabétesz. GI indexe szinte nulla, így édesítésre fogyókúrázóknak is szívesen ajánljuk.  Emellett nem elhanyagolható a rost, kálcium, vas és C vitamin tartalma sem. 

MACA

Perui ginzengként is emlegetik a maca gyökeret, ami hasonlít az olyan keresztesvirágúakhoz, mint a karfiol vagy a
brokkoli, de nem külsőleg. Kedélyjavító, fogyasztása segíthet a depresszió és a szorongás csökkentésében és a stressz kezelésében. Más érdekes és előnyös hatása a libidó növelése, nőkben és férfiakban egyaránt. A férfiak fertilitását is jótékonyan befolyásolja. 

MAQUI

Maqui bogyók Chileben őshonos antioxidáns bombák, magasabb antioxidáns tartalommal rendelkeznek, mint az áfonya, szeder vagy a málna. Kiemelkedő méregtelenítő, gyulladásgátló, immunerősítő és antioxidáns hatása, ráadásul a fogyást is elősegítheti.

MATCHA

Matcha, porított zöld tea egyik fajtája, de még annál is szuperebb. A kávé helyett egy jó alternatíva, mert hiába tartalmaz koffeint, ez lassabban szívódik fel, mint a kávéból származó koffein, így folyamatosbban tartja meg az energiaszintet, hirtelen leesés nélkül. A figyelmet, fókuszt, rekacióidőt is növelheti, emellett élénkítő hatása mellett nyugodt is maradsz. 

MORINGA

Moringa antioxidánsban, proteinekben, káliumban és kálciumban gazdag. Megtalálható benne 9 esszenciális aminosav is. Segít lekűzdeni a gyulladást a szervezetben, javítja a keringést és agyi funkciókat és segít a májkárosodás csökkentésében is. 

SPIRULINA

Spirulina egy kék-zöld mikroalga, ami segíthet energizálni és megerősíteni szervezeted protein tartalmánál fogva. Vegán és vegetáriánus táplálkozásban kiemelt szerepet kaphat ez az alga is, hiszen segít a fehérjét pótolni. 

BÚZAFŰ

Búzafű (gluténmentes) egy olyan fűféle, ami magas A, C és E-vitaminokban, vasban és kálciumban. 17 féle aminosavat tartalmat, melyből 8 olyan, amit a szervezet magától nem tud előállítani, így érdemes kivülről bevinni. Emellett klorofill tartalma is kiemelkedő, ezért is olyan szép zöld. Segít az oxidativ stresszel szemben is. 

 

 

 

Miért fontos, hogy szuperélelmiszereket fogyasszunk?

Talán abban mindannyian egyetértünk, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt kellene fogyasztanunk annak érdekében, hogy hosszú távon megőrizzük egészségünket. 

De sajnos többségünk a mai napig nem tesz eleget ennek érdekében. Elfoglaltak vagyunk, nincs időnk piacra járni, főzni vagy kipróbálni új dolgokat. Emellett zölségeink és gyümölcseink sem a legmegfelelőbb forrásból kerülnek asztalunkra, esetleg vegyszerrel kezeltek vagy még nem is érettek, amikor levesszük őket a polcról.

Érdemes időt szánni rá és megtervezni zöldségeid és gyümölcseid beszerzésének módját. Elmehetsz a közeli piacra, felkereshetsz termelőket vagy akár rendelhetsz házhoz olyan zöldség-gyümölcs dobozt is, ami helyi termelők gazdálkodásaiból származik. A Your Super keverékek összetevői bár távoli országokból jönnek, de etikus gazdáktól és fair trade gazdálkodásokból származnak, mind teljesértékű táplálékok. 

Hogyan vezesd be a táplálkozásodba a szuperélelmiszereket?

Sokan szkeptikusok a témával kapcsolatban, mégis mi tapasztaljuk magunkon és vásárlóinkon is, hogy a szuperélelmiszerek és a teljesértékű növényi alapú ételek milyen jótékony hatással lehetnek egészségünkre és hangulatunkra. 

Sokféle szuperélelmiszert megtalálsz a piacon és az élelmiszeráruházak polcain is, a különlegesebbeket pedig porított formában tudod bevinni szervezetedbe. 

A lehetőségek tárháza igen gazdag: hozzá keverheted őket vízhez, gyümölcsléhez, smoothieba vagy joghurtba. Rászórhatod a reggeli zabkásádra, belekeverheted a sütemények tésztájába, salátába, vagy akár szendvicskrémbe és szószokba is. 

Ha szeretnéd kipróbálni őket, akkor nézz körül a Termékek részletes oldalán. Ha pedig már használod őket, akkor inspirálódj receptjeinkből a blogon vagy Instagram oldalunkon.

A cikk  fordítás a Your Super Health Blog-ból, az eredeti cikket itt találod: https://yoursuper.eu

2019.09.19.



Vissza

Kosár tartalma

A kosár tartalma üres.